niedziela, 21 kwietnia 2013

Jaskrawy pobłysk mitologii - PERCY JACKSON JAKO ZŁODZIEJ PIORUNA

AUTOR: Rick Riordan
ORYGIINALNY TYTUŁ: Percy Jakson & The Olimpians: The Lightning Thief
POLSKI TYTUŁ: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy: Złodziej Pioruna
NAZWA SERII: Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy
WYDAWNICTWO: Galeria Książki
ROK WYDANIA: 2005 (świat) | 2009 (Polska)
OCENA: 10/10








  Cześć i czołem, witajcie drodzy czytelnicy. Może i nie jestem wielkim znawcą mitologii greckiej, aczkolwiek niejaki Rick Riordan otworzył mi na nią oczy i przedstawił ją w taki sposób, że aż chce się żyć za czasów potęgi potężnego Kronosa. Jesteście w księgarni, przeglądacie półkę z literaturą dla młodzieży, przez oczy przelatuje wam zielona książka z chłopcem z mieczem w wodzie. Spoglądacie na tytuł i myślicie 'łeee, mitologia grecka, mam jej wystarczająco na polskim i historii'. Jednak czy aby na pewno?

  Perseusz  Jackson, niezwykły syn Posejdona, króla mórz, bóg grecki z Wielkiej Trójki zostaje osądzony o kradzież potężnego pioruna Zeusa. Co się za tym kryje? Podróż do Hadesu. Co z tego wyniknie? Cała książka nie jest tak naprawdę poświęcona mitologii, chociaż jest to główne tło całej scenerii, a nawet nią po części jest. Głównym tematem książki jest oczywiście syn naszego kochanego i niezastąpionego Perseusza, którego wyskok w bok ze śmiertelniczką zaowocował kolejnym, potężnym herosem. Zastanawialiście się kiedyś jak to jest żyć w zakątku świata, który jest przeznaczony jedynie dla ludzi świrniętych jak Ty? O takich samych defektach i problemach? Obóz Herosów to jest właśnie to. Podziwiam Riordana za wymyślenie takiego miejsca i stworzenie tam takiego klimatu, dzięki czemu książka jest jeszcze bardziej wciągająca. Czemu warto ją przeczytać? Otóż nie tylko ze względu na rozgrywającą się w niej akcję, której nie chciałam wam za bardzo przybliżać, a dlatego, iż wciągnie was w nowy, niezastąpiony, enigmatyczny i intrygujący świat, dzięki któremu lekcje o mitologii z katorgi przekształcą się w lekcje lepsze od zajęć w-f.

  Czemu po nią sięgnęłam? Sama nie wiem. Mogę jednak zapewnić, że jest to książka godna zrezygnowania z siedzenia przed pustym ekranem monitora lub malowaniem się przed lustrem przez biliony godzin. Może i Ty zostaniesz herosem swojej własnej wyobraźni.

2 komentarze:

Mnie ona jakoś nie zachęca do siebie.

Ta książka jest świetna! Czytałam i zachęcam do czytania! Jest tego warta! Kocham historię Percy'ego i jego przyjaciół. Naprawdę warto, naprawdę! To moja ulubiona książka :)

Prześlij komentarz

Archiwum